Takaisin kaikkiin tapahtumiin

Polkupyöräpäivän psykedeelitarinoita 19.4.2023

Polkupyöräpäivän psykedeelitarinoita

: transsendentaalinen open mic

Psykedeelisen sivistyksen liitto toivottaa sinut tervetulleeksi viettämään yhdessä polkupyöräpäivää!

Järjestämme Myllypuron metroaseman tuntumassa sijaitsevan Kulttuurimyllyn Pegasos-salissa (Jauhokuja 3 A1/C) keskiviikkona 19.4. klo 18:30–21 avoimen open mic -illan, jossa jokaisella on tilaisuus jakaa, kuulla ja käsitellä arkitajuntaa mullistavia elämänkokemuksiaan.

LSD:n kehittäneen kemisti Albert Hofmannin legendaarisesta polkupyörämatkasta 19.4.1943 tulee kuluneeksi 80 vuotta. Tuolloin Hofmann nautti ensimmäisenä ihmisenä tietoisesti LSD:tä, tuli tajusteesta huonovointiseksi ja lähti pyöräilemään kotiinsa. Tämä reitiltään tuiki tavallinen mutta kokemuksena tajunnanräjäyttävä pyörämatka on osa länsimaisen psykedeelikulttuurin historiaa, joka on ikuistettu lukuisiin kertomuksiin ja blotteritaiteeseen.

Polkupyöräpäivän psykedeelitarinoita -illan teemana on LSD-trippailun vuosipäivän mukaisesti "ensimmäinen deelikokemukseni". Mitä tapahtui, kun ensimmäistä kertaa tajustit? Sulivatko olevan rajat, koitko synestesiaa, kohtasitko synkkiä ajatuksia tai sanojen järjettömyyttä? Nauroitko kaiken kauneudelle tai tuliko totuuskäsitykseesi tolkkua?

Open mic -tapahtumamme tarjoaa mahdollisuuden jakaa ja kuulla tarinoita ihanista ja kamalista ensimmäisistä kerroista. Mikä tahansa psykedeeliseksi kutsumasi kokemus on enemmän kuin tervetullut kerrottavaksi. Selittämättömiä elämyksiä voi ilmentää esimerkiksi runoilla, päiväkirjamerkinnöillä, trippiraporteilla, vapaalla ääneen muisteluilla tai lauluilla. Myös kieli on vapaa. Rennolle oleskelulle on myös varattu aikaa.

Vähintään kymmenellä halukkaalla on kullakin n. 5 minuuttia aikaa mikrofonin varressa. Esiintyjäksi ilmoittautuminen tapahtuu lähettämällä sähköpostia otsikolla "PT OPEN MIC" osoitteeseen kasper@kaspersalonen.com. Myös paikan päällä voi tiedustella avomikkipaikkoja.

Tapahtumalippuja saa Holvi-kaupastamme. Tapahtuma on Psykedeelisen sivistyksen liiton tämän vuoden jäsenmaksun maksaneille maksuton, ja jäsenillä on mahdollisuus tuoda mukanaan maksutta myös yksi avec. Alennuskoodi on lähetetty jäsenille sähköpostitse. Muille lippua myydään 5 € hinnalla.

Tapahtuma on päihteetön. Tarjolla on pientä purtavaa, ja omia alkoholittomia eväitä saa tuoda.

Kertomuspiiriä ohjaa ja juontaa runoilija, kääntäjä ja kuvataiteilija Kasper Salonen, joka myös lukee tajuntateemaisia spoken word -runojaan. Illan aikana saa osallistua myös kiertävään surrealistiseen cadavre exquis -runoon.

Tavataan sielun purojen varrella, mielen myllyjen luona!

Info: kasper@kaspersalonen.com +358505554947

- = ✱ = -

Jäsenmaksut auttavat meitä edistämään psykedeelien viisaampaa käsittelyä. Voit tukea työtämme maksamalla vuoden 2023 jäsenmaksun. Lisätietoa jäsenyydestä täällä.

Voit myös liittyä sähköpostilistallemme ja Telegram-tiedotuskanavallemme, joilla tiedotamme tapahtumistamme, julkaisuistamme ja muusta toiminnastamme.