Toukokuun psykedeelikysymys: Miten psykedeelit ovat vaikuttaneet mielenterveyteesi?

Psykedeelit ovat nimensä mukaisesti psyykeen voimakkaasti vaikuttavia aineita. Niiden esiinnostamat kokemukset voivat olla parkkiintuneemmallekin sielulle rankkoja – joskus liiankin rankkoja. Siinä missä ennen yleistä mielikuvaa hallitsivat lennokkaat urbaanilegendat LSD:stä, nyttemmin julkisuuteen asti päätyy yhä useammin todistuksia siitä, miten psykedeelit ovat auttaneet selvittämään mielen ja elämän solmuja.

Sama aine voi olla yksissä olosuhteissa lääke ja toisissa myrkky. Kaikenlaiset tarinat ansaitsevat tulla kuulluiksi, kaikenlaisista tarinoista voi ottaa oppia.

Haluaisimme kuulla sinun tarinasi. Miten psykedeelit ovat koetelleet tai hoivanneet mieltäsi? Oletko huomannut muutoksia tavassasi tuntea tai ajatella? Mikä on ollut sinulle vaikeaa, ja miten olet mennyt eteenpäin – vai oletko?

Vastausaikaa on 24.5. asti. Käymme vastaukset läpi ja toimitamme niistä koosteen toukokuun lopussa.

Vastauslomakkeen löydät täältä.

Tutustu huhtikuun psykedeelikysymyksen “Mikä on ollut turhin psykedeelinen oivalluksesi?” vastauksiin.

Taustatietoa Psykedeelikysymyksestä: https://sivistysliitto.fi/psykedeelikysymys

Jäsenmaksut auttavat meitä edistämään psykedeelien värikästä käsittelyä. Jos diggaat meiningistä, voit tukea sitä maksamalla vuoden 2022 jäsenmaksun tai liittymällä jäseneksemme: https://sivistysliitto.fi/jaseneksi